De allereerste dag op trip - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ivanka Loenhout - WaarBenJij.nu De allereerste dag op trip - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ivanka Loenhout - WaarBenJij.nu

De allereerste dag op trip

Door: Ivanka

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

21 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Gisteren (zaterdag) hebben we voor het eerst een tripje gedaan. Om half 1 werden we bij de pier verwacht om richting onze eerste bestemming te gaan varen. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij Nieuw Amsterdam. We hebben daar het Fort Nieuw Amsterdam bezocht. De gids heeft veel interessante informatie verteld. Normaal haak ik al meteen af zodra het over de geschiedenis van een land gaat, maar dat was nu niet zo. Hier zijn we heel toevallig ook een lerares van school tegengekomen. Zij komt ons ook bezoeken op stage in een van de komende dagen.

Hierna zijn we verder gaan varen tot dat we de dolfijnen tegen kwamen. Er waren veel wilde dolfijnen in de Commewijne rivier, maar ze sprongen niet hoog, waardoor we weinig dolfijnen hebben kunnen spotten. Dit was een beetje jammer, maar niet getreurd, we hebben ze in ieder geval gezien en dat alleen al vond ik erg leuk!

Daarna zijn we meteen naar de eerste plantage gevaren. Ik had een heel ander beeld van de plantage dan de werkelijkheid. Ik had een soort weiland verwacht waar ze allerlei dingen op verbouwde, maar dat was niet zo. Het was een gebied met huizen, spelende kinderen en bepaalde vruchtenbomen. De gids liet ons de vruchten steeds proeven, waardoor we zelf de smaak konden ervaren.

Op de tweede plantage Rust en Werk liepen we langs het huis van onze gids. De gids was halverwege de tour gewisseld met onze huidige gids. Hij probeerde ons een soort van om te kopen door een plant van hem te kopen, maar hij wilde ook graag zijn kaaimannen in zijn achtertuin aan ons laten zien tegen betaling. Dit was een beetje vaag en creepy, dus besloten we om dit niet te doen. Op de plantage kregen we ook een bord met overheerlijke rijst met kip, waarna we ons moesten omkleden en goed in moesten smeren tegen de muggen voor het laatste gedeelte van de trip, namelijk: De kaaimannen spotten en vangen in het donker. Dit was misschien nog wel de leukste ervaring van heel de trip ondanks dat ik alles erg interessant vond. We gingen met een openbootje onder een laagbruggetje door, daarna moesten we de boot over een soort dijk heen trekken en dan kwamen we in het moeras terecht.

Toen we eenmaal aan het varen waren in het moeras vond ik het nog niet heel eng, tot dat we vast kwamen te zitten. De gids kreeg ons niet voor of achteruit en gaf aan dat we te zwaar waren. Op dat moment is hij zelf tussen de kaaimannen uit het bootje gestapt om ons te redden, maar we hadden nog steeds geen kaaiman gevangen. Na een half uur varen tot vervelends toe hadden we er eindelijk een beet. Met de kaaiman op de boot zijn we naar de kant gevaren om foto's te maken. Na het maken van vele foto's zijn we terug gevaren naar de pier. Op deze boot zaten twee jongens die een box mee hadden, zodat we muziek konden luisteren op de boot met een drankje, erg leuk! Ik heb onwijs genoten van deze dag.

Liefs,
Ivanka


  • 21 Februari 2016 - 22:24

    Michelle:

    Hee moppie,

  • 21 Februari 2016 - 22:43

    Opa En Oma Van Loenhout:

    Hoi Ivanka
    Wat een mooie belevenis voor jou
    Deze reis zal jij nooit vergeten,
    Wat is het daar mooi.
    Wij wensen je nog meer van die mooie dagen.
    en wij genieten hier ook heel erg van,
    en zijn bijzonder trots op jou,
    En kijken weer uit aan de volgende berichten ,
    Wij wensen je een leerzame week
    wand dat is ook bijzonder.
    en vele Groetjes ook aan je kindertjes op school
    en je collega s
    Liefs opa en Oma xxx

  • 22 Februari 2016 - 10:55

    Ans Bos:

    Hoi Ivanka,

    Wat een geweldige ervaring weer. Dit is een stage om nooit
    meer te vergeten. Ik geniet van de mooie verslagen die
    jij schrijf,Ik kijk weer uit naar de volgende.
    Hele fijne week en de groetjes van mij aan de meisjes.

    Liefs Oma Ans xxx

  • 04 Maart 2016 - 15:08

    Jeanine Enter:

    Hallo Ivanka,

    Wat een ervaringen! Hoe gaat het op je stage?

    Hartelijke groet,

    Jeanine

  • 06 Maart 2016 - 05:12

    Ivanka Van Loenhout:

    Hallo Jeanine,

    Het is inderdaad echt heel leuk om alles mee te maken! Op stage gaat alles prima! Ik heb het ontzettend naar m'n zin! Het is een afwisselende stage. Op maandag ben ik bij huize Samuel en de rest van de week loop ik stage op basisschool Het Gouden Hart. Er is genoeg te doen en de teams en kinderen zijn allemaal enthousiast en waardereren onze aanwezigheid! Ik merk wel dat het af en toe vermoeiend is om de kinderen steeds opnieuw te corrigeren. Het verschil tussen het reguliere onderwijs en het adaptief onderwijs heb ik nu gezien en dat vond ik wel heel bijzonder.

    Groetjes,
    Ivanka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 4894

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 02 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: