Van alles en nog wat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ivanka Loenhout - WaarBenJij.nu Van alles en nog wat - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ivanka Loenhout - WaarBenJij.nu

Van alles en nog wat

Door: Ivanka

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

14 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Gi odi, (hoi)

Hier gaat alles prima! Ik heb het enorm naar mijn zin en de tijd vliegt!! Het is even geleden dat ik een reisverslag heb geplaatst, maar ik zal jullie proberen zoveel mogelijk te updaten. Inmiddels heb ik twee verschillende stages. Basisschool Het Gouden Hart was al bekend, maar inmiddels is daar ook kinderhuis Samuel bij gekomen. Het is een hele leuke stage en ik heb bewondering voor de tante van dit huis die het hele plaatje waarmaakt. De kinderen zijn allemaal heel enthousiast, ze zijn creatief en ze willen maar al te graag spelletjes aan je uitleggen en een spel met je spelen en oh ja, blond haar daar zijn ze echt verliefd op!

Verder ben ik op Basisschool Het Gouden Hart bezig met het begeleiden van een jongetje die tijdelijk een time-out heeft gehad. Dit betekent dat hij drie weken niet op school is geweest vanwege zijn gedrag naar andere kinderen toe, maar ook naar de leerkracht. De jongen gaat nu geleidelijk terug naar school. In een vergadering met de directie, psycholoog, ouders en stagiaires (Saskia en ik) zijn er afspraken gemaakt. de jongen heeft nu een afsprakenkaart. Deze wordt elke dag opnieuw herhaald. Ook hebben we samen een beloningssysteem bedacht. Voor elke dag dat de jongen zich aan de regels houdt, die we die ochtend samen hebben opgesteld krijgt hij een sticker. Na iedere pauze en aan het einde van de dag evalueren we samen met het jongetje en de ouders hoe het gegaan is. Er is ook een heen- en weer schrift aanwezig waarin stagiaires en ouders in schrijven wat er goed ging en waar nog aan gewerkt kan worden. Verder help ik graag in de klas. Ik heb een keer voorgelezen om een voorbeeld te noemen. Ook help ik graag kinderen die achter lopen met een bepaald werktempo. Ik begeleid ook een meisje die wat teruggetrokken is. Zij is op haar vorige school veel gepest. We hebben een aantal oefeningen gedaan en gesprekjes gehad en het gaat nu al stukken beter! Ze speelt nu bijvoorbeeld niet meer alleen, maar vaker met andere leerlingen.

Afgelopen donderdag zijn we op stap geweest. Dit was weer een gezellige avond! We waren met een gezellig clubje meiden uit het studentenhuis. We zijn begonnen op de Partybus. Dit was onze privé partybus, want er zaten verder niet veel mensen op. Daarna zijn we lekker los gegaan in Havana Lounge. Op de terug weg was ik een beetje in paniek omdat onze chauffeur de weg niet wist. Hij reed steeds straatjes in die ik nog nooit had gezien. De chauffeur heeft ons gerust gesteld en uiteindelijk zijn we toch snel in de goede richting gereden. Intussen ben ik ook mijn huissleutels kwijtgeraakt. Ja ja, hoe doet ze dat toch. Nou dat zal ik jullie vertellen. De taxichauffeur was er en ik pakte snel mijn spullen van tafel. Ik had mijn handen vol, dus ik dacht ik ga snel de taxi in en dan doe ik de spullen daar wel in mijn tasje. Waarschijnlijk liggen mijn sleutels nog in de taxi, want ik denk dat ik ze vergeten ben in mijn tasje te doen en dat ze van mijn schoot af zijn gegleden. Ik heb naar de taxicentrale en naar het restaurant gebeld waar we die avond hadden gegeten, maar ze hebben hem niet kunnen vinden helaas! Dan zit er maar één ding op en dat is de sleutels bij laten maken.

Zaterdag zijn we met zijn achten op trip geweest naar Parabello om daar te kunnen ziplinen (kabelbaan), maar voordat vertrokken was er wat gedoe over de prijs. Andere meiden uit het studentenhuis hadden de trip namelijk een stuk goedkoper gedaan. We hadden een verwarrend gesprek via internet met de man die het voor ons geregeld had. Uiteindelijk is hij langs gekomen en hebben we een deal gesloten. Het was even een stukje rijden, maar eenmaal daar aan gekomen zag het er heel gaaf uit. We hebben eerst nog even wat gegeten en gedronken voordat we gingen slingeren in de bomen. We kregen duidelijke instructies over het verzekeren van de kabel. We werden steeds gecontroleerd en zo hier en daar geholpen. Het waren totaal een stuk of acht verschillende banen, echt heel gaaf! Vooral de baan over het water vond ik tof. Het gaat alleen zo snel voorbij!

Mo syi (tot ziens)
Ivanka





  • 15 Maart 2016 - 09:30

    Ans Bos:

    Hoi Ivanka,

    Wat een mooi en indrukwekkend verslag heb je weer geschreven.
    Ik ben super trots op je dat je dat allemaal kan.
    Oh oh sleutels kwijt niet zo leuk.
    Dat was wel schrikken!Nou, dat ziplinen was ook weer een leuke
    ervaring.Ik heb weer genoten van je reisverslag.
    Het is heel wat om zo jongetje te begeleiden op school maar dat
    kan Ivanka wel hè!
    Heel veel plezier nog en geniet er ook van.

    Liefs Oma Ans xxx

  • 15 Maart 2016 - 09:45

    Nini Witkamp:

    Hoi Ivanka,
    Altijd leuk om te lezen hoe het daar met je gaat,je hebt al wel de nodige avonturen beleeft zo te lezen. En wat leuk om dat je tijdens je stage ook echt wat kan betekenen voor die kindjes. Ik vind het ook heel goed dat je van die kabelbaan geweest bent,stoer hoor. Nog veel plezier daar en lekker genieten hoor.
    Groetjes Nini

  • 15 Maart 2016 - 20:32

    Opa En Oma:

    Ivanka wat een mooi. verhaal .daar val wat te beleven
    wat een ervaring kom je nooit meer tegen geweldig..
    Wij wensen je nog veel school plezier en mooi dagen
    groetjes van opa en oma xxxxx

  • 15 Maart 2016 - 22:25

    Koos En Ad:

    Zien in gedachten een mooi klein vogeltje.
    Spring van hak op de tak,
    Nu in Suriname zit dat vogeltje op zijn gemak.
    Altijd hebben wij dat in gedachten zo gezien.
    Dus lief vogeltje vlieg maar lekker uit,
    Wand voor je het weet
    ben je weer thuis.

    Liefs Opa en Oma xxx

  • 16 Maart 2016 - 00:49

    Ivanka:

    Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik vind het leuk dat jullie m'n blog lezen, zodat jullie het toch een klein beetje mee kunnen maken.

    Liefs,
    Xxxx Ivanka

  • 16 Maart 2016 - 00:49

    Ivanka:

    Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik vind het leuk dat jullie m'n blog lezen, zodat jullie het toch een klein beetje mee kunnen maken.

    Liefs,
    Xxxx Ivanka

  • 16 Maart 2016 - 18:59

    Diana:

    Hoi Ivanka
    Wat een mooi verslag en fijn dat je samen met Saskia stage loopt.
    leuk dat jullie het zo naar je zin hebben. Zo kan ik ook nog wat mee genieten van jullie wat je er allemaal mee maken groetjes van de moeder van Saskia.
    en nog heel veel plezier Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ivanka

Actief sinds 28 Jan. 2016
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 4913

Voorgaande reizen:

06 Februari 2016 - 02 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: